CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 29 September 2014

catatan 29/9/2014

lama tak update kat sini....
bukan apa....
bila line internet problem semuanya tergendala.....
so sifat kemalasan mula timbul.....
insyaallah...
cuba balik aktifkan diri untuk berblog seperti dulu.......

Khamis, 17 Julai 2014

catatan 17/7/2014

tension...
tekanan....
maksud yang sama....
geram pun hampir sama juga....
kenapa yer orang suka sangat ambil tahu hal orang lain....
seronok sangat ke ambil tahu hal orang lain....
yang beshnya siap perli lagi...
hadoi....
apa masalahnya nie....
orang lain tak ambil peduli tapi kita pulak yang lebih-lebih....
nampak sangat kita yang terhegeh-hegeh.....
terukkan...
cukup-cukupla.....
tak perlu buat macam tue....
apa kebaikan yang kita dapat.....
adakah pahala yang kita dapat atau dosa yang kita dapat.....
wahai hati...
bersabarla...
anggap ini semua adalah dugaan.....

Rabu, 16 Julai 2014

catatan 16/7/2014

arinie....
yer...
genap usia diri ini 25 tahun.....
25 tahun diri ini hidup di dunia ini...
25 tahun pengalaman hidup yang diri ini terima....
terima untuk terima hakikat yang sebenar....
25 tahun...
adakah agak lama atau masih lagi baru?
yer...
macam-macam pengalaman yang diri ini tempuh sepanjang 25 tahun nie
ada yang seronok dan ada yang tidak....
yang seronok bebrunga di hati
tapi yang tidak seronok...
cuba jadi pengajaran dalam diri ini
bukan semuanya seronok..
betul tak.....
apa-apa pun....
diri ini bersyukur kenara masih lagi diberi peluang untuk menikmati kehidupan yang penuh dugaan....
cukup bersyukur.......

Isnin, 9 Jun 2014

catatan 9/6/2014

lama tak update....
naik bersawang pula...
bukan apa...
bila masalah datang...
jadi serabut pula.....
last-last biar sendiri dahulu.....
lapangkan hati balik.....
tenangkan fikiran...
fikir secara rasional....
jangan serabutkan apa yang telah berlaku...
selesaikan satu per satu.....

Khamis, 22 Mei 2014

catatan 22/5/2014

tak perlu nak menunjuk-nunjuk...
kalau si A buat macam nie tak perlu ikut macam si A buat....
kalau diikutkan seolah-olah kita cuba nak meniru dia....
untuk apa?
apa yang kita dapat kalau buat macam tu?
terima diri seadanya....
terima kelebihan dan kekurangan
jangan bandingkan dengan orang lain....
tak kan sampai bila-bila kita perlu ikut apa yang orang lain buat....
ingat....
kalau terlampau menunjuk sangat atau terlalu ikut sangat
menyesal tak sudah......
pada masa tu nak undur masa balik pun tak berguna.....

Khamis, 15 Mei 2014

catatan 15/5/2014

apabila yang boleh dikatakan...
tak buat rasa sayang...
bila buat rasa terpaksa...
macam mana tue...
susah bila terlampau sayangkan seseorang....
bila orang yang kita sayang tinggalkan kita...
terus jatuh tersungkur....
ada tak yang pernah mengalami macam nie....
sakit kan...
teruk kan....
kita takkan faham melainkan kita juga mengalaminya.....
senyum dalam kedukaan

Selasa, 6 Mei 2014

catatan 6/5/2014

Panas...
Sememangnya panas....
Tak perlu la cakap macam itu....
Barang atau produk yang dijual lagi berkualiti dan lagi murah dari orang lain....
Cukup la sekadar mempromosi sahaja....
Tak perlu menjatuhkan produk yang dijual oleh orang lain.....
Seronok ke berbuat seperti itu...
Mungkin seronok sebab mungkin orang lain akan beli produknya..
Tapi sekiranya juga tak beli....
Bukankah malu pada diri sendiri.....
Kadang-kadang kita perlu jaga perasaan orang yang menjual juga....
Walaupun dia menjual barangan yang sama macam kita....
Jangan menindas orang lain....
Macam mana diri kita nak maju kalau kita ada sifat seperti itu......
Biar kita maju atas usaha kita sendiri
Bukan kita maju atas kita tindas orang lain....
Itu namanya pengecut!

Khamis, 10 April 2014

catatan 10/4/2014

penat...
cukup penat...
perlu fikir banyak perkara....
macam-macam.....
bole buat kepala nie sakit.....
kadang-kadang sambil mengalir air mata nie fikir semua masalah yang dihadapi sekarang.....
macam mana tue.....
taknak susahkan orang lain
tapi bila tangguh sorang-sorang
takut jadi gila.....
penatnya........

Rabu, 9 April 2014

catatan 9/4/2014

terasa tersesak sangat sekarang....
macam-macam nak perlu buat
macam-macam nak perlu bayar....
sesak kan....
tertekan kan....
tapi kalau kita mampu mengawal keadaan....
semuanya menjadi mudah.....
perlu tenang dan sabar...
jangan terburu-buru....
buat satu-satu...
buat yang perlu dahulu.....
supaya apa yang sepatutnya selesai menjadi selesai.....

Isnin, 7 April 2014

catatan 7/4/2014

penat...
betul penat...
melayan semua kerenah yang ada sekeliling.....
semuanya nak ikut....
tak boleh la kan.....
kena fikir hati orang lain juga.....
tak boleh ikut kepala angin sendiri...
semuanya perlu berbincang.....
jangan senyap......
bila senyap...
semuanya jadi tak kena.....
mula jadi masalah......

Khamis, 3 April 2014

catatan 3/4/2014

kadang-kadang terfikir...
kenapa perlu ada  berperangai seperti ini.....
bila kita menegur tidak dilayan
tetapi bila kita tidak menegur dianggap sombong....
sakit jiwa bila ada sesetengah berperangai macam tue.....
apa yang dibuat semua tak kena....
dah tue kalau dibiarkan dikatakan salah
kalau melawan dikatakan melampau....
haihh......
penat bila ada yang perangai macam nie.....

Rabu, 2 April 2014

catatan 2/4/2014

luka di hati mula sembuh
tapi apabila melihat sesuatu yang kurang menyenangkan
secara semualajadi berubah
sepantas kilat.....
adakah cembur?
yer...
aku cemburu
cemburu melihat kemesraan yang terjalin antara mereka....
cemburu melihat senyuman yang terukir di bibir
tanpa paksaan
bila keadaan itu akan sampai...
bila kemanisan itu dapat dirasai.....
bila...................

Jumaat, 28 Mac 2014

catatan 28/3/2014

hari nie masih dingin.....
masih lagi ingat apa yang berlaku semalam....
tapi hanya diam....
tak berani nak berkata apa-apa
takut mengeruhkan lagi keadaan yang ada sekarang...
mungkin masing-masing perlukan masa untuk bersendirian.....
perlukan masa untuk memikirkan semuanya....
perlukan masa.....

Khamis, 27 Mac 2014

catatan 27/3/2014

hati remuk lagi....
apabila dituduh memberi tekanan....
bukan memberi tekanan
cuma memberitahu apa yang rasa dalam hati ini...
adakah dengan memberitahu hanya untuk memberi tekanan
adakah perlu pendam segala bebanan yang ada dalam hati ini....
kadang-kadang
walauapun perkenalan menjangkau tahun ke 3
tetapi tempoh masa itu adalah tidak cukup untuk mengenai hati budi masing-masing.....
entah...
hati rasa sedih...
hati rasa perit...
apabila dituduh seperti itu.....
apabila cuba untuk membalas dicakapnya lagi memberi tekanan...
menambahkan lagi masalah.....
kalau itu yang difikirkan...
adalah lebih baik berdiam diri...
biarlah makan hati sendiri......
adakah itu yang lebih baik?

Rabu, 26 Mac 2014

catatan 26/3/2014

kadang-kadang terfikir...
kenapa agak susah untuk kita usaha bagi mendapatkan sesuatu hasil atau keputusan yang lebih baik?
kenapa perlu biarkan peluang yang ada didepan mata berlalu sebegitu sahaja?
kenapa kita perlu kesalkan dengan peluang yang kita abaikan?
kenapa perlu berlaku sebegitu?

Selasa, 25 Mac 2014

catatan 25/3/2014

Kadang-kadang kita tak tahu apa yang kita buat...
Kadang-kadang kita tak sedar apa yang kita lakukan...
Adakah betul...
Adakah salah.....
tapi kita cuba yang terbaik...
Tapi kita lakukan yang terbaik...
Selebihnya.....
Berserah....

Isnin, 24 Mac 2014

catatan 24/3/2014


Jumaat, 21 Mac 2014

catatan 21/3/2014


Khamis, 20 Mac 2014

catatan 20/3/2014

pagi yang indah...
akhirnya air mata berguguran...
mengenangkan kenangan yang tak pernah dilupakan...
kehadiranya dalam hidup ini.....
cukup bererti...
walaupun hanya seketika...
tetapi cukup bermakna....
diri ini hanya mampu lihat dari jauh....
hanya mampu memberi kasih sayang melalui udara.....
betul hati ini sakit ingatkan semua yang berlaku antara kita
tapi apa yang mampu kita lakukan...
hati dan perasaan sekeliling perlu diambil kira.....
akhirnya kita yang terluka....

Rabu, 19 Mac 2014

catatan 19/3/2014


Selasa, 18 Mac 2014

catatan 18/3/2014


Khamis, 13 Mac 2014

catatan 13/3/2014


Khamis, 6 Mac 2014

catatan 6/3/2014

salam...
cerita yang menarik...
apa yer....
hurm....
boleh dikatakan setiap hari mesti ada cerita yang menarik
walaupun tak menarik tetap akan buat cerita menarik
terhangat di pasaran....
yang ok semestinya ok la
tapi yang tak ok macam mana
fikir sejenak dan diam seketika....
itu jalan yang terbaik.....

Rabu, 5 Mac 2014

catatan 5/3/2014

salam...
ntah...
tetiba hati tersentuh...
ada benda yang tak kena...
ada benda yang tak suka...
tak reti nak cakap...
but itu yang dirasa sekarang...
yer betul...
kita hanya manusia...
mesti ada perasaan cemburu...
aku tak boleh lari dari itu...
cuba buang perasaan itu jauh-jauh tapi tak boleh...
tak nak dengar tapi terpaksa dengar...
mampu senyum tapi dalam hati menangis...
sedih...
sebak....
itu sahaja....
sekian.....

Khamis, 27 Februari 2014

catatan 27/2/2014

salam...
hurm...
hari nie tak berapa ok...
masih lagi ingat hal yang berlaku semalam...
agak perit tapi itu kenyataan...
cuba pupuk perasaan sayang pada diri tapi akhirnya hilang begitu ja...
tak tahu sampai bila mampu bertahan dengan keadaan macam nie...
betul hati sakit bila jadi macam nie
tapi bila melibatkan perhubungan yang telah terjalin...
hanya mampu mengukir senyuman dalam kedukaan.....
sampai bila mampu bertahan....
hanya Dia yang tahu....